Σφάλμα
  • Σφάλμα κατά τη φόρτωση δεδομένων ροής.

Ενημερωτικό Σημείωμα Αποτελέσματα Απογραφής

E-mail Εκτύπωση PDF

 

ΠΗΓΗ: SITE http://www.apografi.gov.gr/

Ενημερωτικό Σημείωμα: Αποτελέσματα Απογραφής

Φορείς υλοποίησης

Η απογραφή σχεδιάστηκε, υλοποιήθηκε και ολοκληρώθηκε μέσα σε δύο μήνες. Πρόκειται για ένα έργο πνοής που δημιουργήθηκε σε χρόνο πρωτόγνωρο για τα μέχρι σήμερα δεδομένα.

 

·         Το έργο υπήρξε προϊόν συνεργασίας δύο Υπουργείων (Εσωτερικών και Οικονομικών) με τη συμβολή του γραφείου Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Πρωθυπουργού. Τέτοιες συνεργασίες, υπό κανονικές συνθήκες, προσθέτουν διαδικαστικά εμπόδια σε αντίστοιχα έργα της Δημόσιας Διοίκησης.

·         Η απογραφή υλοποιήθηκε χωρίς κανένα κόστος για το Ελληνικό Δημόσιο. Η εφαρμογή υλοποιήθηκε με τη συνεργασία της ΔΙΑΣ ΑΕ στο πλαίσιο των υπηρεσιών που προσφέρει στο Δημόσιο για την υλοποίηση της Ενιαίας Αρχής Πληρωμών.

·         Δημιουργήθηκε ομάδα υποστήριξης των χρηστών του συστήματος, η οποία υποστήριζε τους απογραφόμενους, εικοσιτέσσερις ώρες το εικοσιτετράωρο, κάθε μέρα κατά την διάρκεια της διαδικασίας.

Τεχνικά στοιχεία

Η απογραφή αποτέλεσε ένα τεράστιο έργο με υψηλές τεχνικές απαιτήσεις και προδιαγραφές τόσο για την εξυπηρέτηση και την υποστήριξη των χρηστών όσο και για την επεξεργασία των δεδομένων.

·         Χρησιμοποιήθηκαν νέα κανάλια επικοινωνίας, για πρώτη φορά σε τέτοια κλίμακα. Οι οδηγίες, τα παραδείγματα, η φόρμα της απογραφής, συχνές ερωτήσεις και απαντήσεις, το πρόγραμμα της απογραφής ήταν όλα στο διαδίκτυο και ενημερώνονταν πολλές φορές την ημέρα. Φυσικά, υπήρχε η υποστήριξη και με παραδοσιακούς τρόπους, τηλεφωνικά και με τις διευκρινιστικές εγκυκλίους. Χαρακτηριστικά εναφέρεται ότι παραλήφθηκαν και απαντήθηκαν περισσότερα από 10.000 μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου κατά την διάρκεια της απογραφής. Αντίστοιχα, το τηλεφωνικό κέντρο εξυπηρετούσε από 5.000 έως 10.000 τηλεφωνήματα την ημέρα με πάνω από 1.000 κλήσεις την ώρα σε ώρες αιχμής.

·         Χρησιμοποιήθηκαν, για πρώτη φορά σε τέτοιες συνθήκες φόρτου, οι πιο σύγχρονες υπολογιστικές εγκαταστάσεις της ΓΓΠΣ. Στην πλήρη ανάπτυξή της η εφαρμογή εξυπηρετούνταν από 11 υπολογιστές γενικής χρήσης με 96 επεξεργαστικούς πυρήνες, τέσσερις εξειδικευμένες συσκευές δικτύωσης και αποθήκευσης και το δημόσιο δίκτυο Σύζευξις με γραμμή οπτικών ινών 2×200Mbps. Η υποδομή αυτή εξυπηρέτησε σε ώρες αιχμής πάνω από 270 απογραφές το λεπτό.

·         Χαρακτηριστικά, το σύστημα απέγραψε όλους τους υπόχρεους στο χρονικό διάστημα που οριζόταν από την ΚΥΑ (761.000 μέχρι τις 23/7) και η παράταση δόθηκε για να βοηθήσουμε τους λίγους που λόγω προβλημάτων ή μη διαθεσιμότητας δεν μπορούσαν να απογραφούν εμπρόθεσμα. Μέχρι σήμερα μόλις που ξεπεράσαμε τις 767.827. Για να το πετύχει αυτό, το σύστημα απέγραφε 60.000­–80.000 εγγραφές με μοναδικούς κωδικούς ΑΦΜ την ημέρα.

·         Το σύστημα της απογραφής δέχτηκε διαδικτυακή επίθεση με στόχο τη μείωση της απόδοσής του. Τα στοιχεία της επίθεσης διαβιβάστηκαν στο Τμήμα Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.

·         Τα στοιχεία της απογραφής μπορούν να αποτελέσουν τη βάση υλοποίησης ενός εξαιρετικά σημαντικού εργαλείου διαχείρισης προσωπικού του Δημοσίου. Για το σκοπό αυτό η ΓΓΠΣ δημοσιοποιεί τεχνικές προδιαγραφές για να μπορούν οι φορείς να έχουν πρόσβαση στα στοιχεία της απογραφής που τους αφορούν. Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει το Υπουργείο Εσωτερικών να πιστοποιήσει χρήστες της εφαρμογής και επίσης να διευκολύνει φορείς που δεν έχουν τις κατάλληλες υπολογιστικές υποδομές να χρησιμοποιήσουν τα στοιχεία.

Ποιοτικές παρατηρήσεις

Κατά την ανάγνωση και ανάλυση των στοιχείων της απογραφής πρέπει να ληφθούν υπόψη τα εξής:

·         Τα στοιχεία είναι κατά δήλωση και κατά συνέπεια μπορεί να εμφανίζουν κάποιες διαφορές σε σχέση με τα πραγματικά.

·         Μπορεί να έχουν απογραφεί, από παρανόηση ή σκόπιμα, άνθρωποι που δεν είχαν υποχρέωση να απογραφούν (π.χ. συνταξιούχοι του δημοσίου, συμβασιούχοι των οποίων η σύμβαση έχει λήξει, εργαζόμενοι σε ΔΕΚΟ).

·         Μπορεί να μην έχουν απογραφεί, από παρανόηση, λόγω προβλήματος, ή από αντίδραση αμοιβόμενοι που είχαν την υποχρέωση να απογραφούν. (π.χ. αμοιβόμενοι από ειδικούς λογαριασμούς, υπάλληλοι που απουσίαζαν σε άδεια, περίπτωση υπαλλήλου που δεν ήθελε να απογραφεί λόγω θρησκευτικών πεποιθήσεων).

·         Το οριστικά και απολύτως ακριβή στοιχεία θα προκύψουν με τη διασταύρωση των δεδομένων με την Ενιαία Αρχή Πληρωμών και μετά την επιβεβαίωσή τους από τις αρμόδιες διευθύνσεις διοικητικού.

·         Τα στοιχεία βγήκαν από την βάση των απογραφέντων κατά την διάρκεια της απογραφής και συνεπώς τα σύνολα διαφέρουν λίγο από κατηγορία ανάλυσης σε κατηγορία ανάλυσης.

·         Τα στοιχεία που δίνονται δεν περιλαμβάνουν διπλοεγγραφές (μετράμε μοναδικούς ΑΦΜ).

Αποτελέσματα

Σύνολο απογραφέντων

Με βάση τα στοιχεία που είχαν συγκεντρωθεί έως 29/7/2010 (ώρα 11:37) το σύνολο των μοναδικών απογραφέντων ήταν 768.009 άτομα.

Απογραφέντες κατά ηλικία

 

Ηλικία

Αριθμός Υπαλλήλων

>60

43743

50-60

168958

40-50

258280

30-40

205277

20-30

86246

<20

4174

Απογραφέντες ανά κατηγορία εκπαίδευσης

 

Βαθμίδα Εκπαίδευσης

Αριθμός Υπαλλήλων

Ποσοστό %

ΠΕ

300905

39%

ΔΕ

212574

28%

ΕΙΔΙΚΩΝ ΘΕΣΕΩΝ

73305

10%

ΥΕ

69559

9%

ΤΕ

66669

9%

ΑΝΕΥ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ

43540

6%

ΔΕ ΣΥΜΠΛΗΡΩΘΗΚΕ

142

0%

Απογραφέντες ανά φύλο

 

Φύλο

Αριθμός Υπαλλήλων

Ποσοστό %

ΑΝΔΡΑΣ

412607

54%

ΓΥΝΑΙΚΑ

355150

46%

Απογραφέντες ανά σχέση εργασίας της κύριας απασχόλησης

 

Εργασιακή σχέση

Αριθμός Υπαλλήλων

Ποσοστό %

ΜOΝΙΜΟΙ ΥΠAΛΛΗΛΟΙ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣIΟΥ /ΔΙΚΑΣΤΙΚΟI ΛΕΙΤΟΥΡΓΟI /ΔΗΜOΣΙΟΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟI

625738

82%

ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΑΟΡΙΣΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ

53833

7%

ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΟΡΙΣΜΕΝΟΥ ΧΡΟΝΟΥ

44811

6%

ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΟΙ ΕΡΓΟΥ

14345

2%

ΑΙΡΕΤΟΙ

12609

2%

ΕΠΙ ΘΗΤΕΙΑ

7495

1%

ΩΡΟΜΙΣΘΙΟΙ/ΗΜΕΡΟΜΙΣΘΙΟΙ

4614

1%

ΜΕΤΑΚΛΗΤΟΙ

1175

0%

ΕΜΜΙΣΘΗ ΕΝΤΟΛΗ

1003

0%

ΜΕΛΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΙΩΝ

493

0%

ΠΡΟΕΔΡΟΣ, ΔΙΕΥΘΥΝΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ, ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ, ΥΠΟΔΙΟΙΚΗΤΗΣ

380

0%

Απογραφές ανά ημέρα

 

Ημερομηνία

Αριθμός Υπαλλήλων

09-07-2010 (έναρξη πιλοτικής λειτουργίας)

8504

10-07-2010

19793

11-07-2010

28628

12-07-2010 (έναρξη παραγωγικής λειτουργίας)

55453

13-07-2010

67329

14-07-2010

58305

15-07-2010

67678

16-07-2010

66487

17-07-2010

11507

18-07-2010

33365

19-07-2010

71263

20-07-2010

65247

21-07-2010

81199

22-07-2010

83114

23-07-2010

79723

24-07-2010 (έναρξη παράτασης)

1908

25-07-2010

970

26-07-2010

2950

27-07-2010

2840

28-07-2010

3029

29-07-2010

1111

 

You are here: Απογραφή Δημοσίων Υπαλλήλων Ενημερωτικό Σημείωμα Αποτελέσματα Απογραφής